Dagens projekt!

På väg hem från jobbet idag satt jag och funderade på vad jag skulle köpa för tv. Efter några samtal så var problemet löst. Jag ringde till min kompis, som är försäljnings chef på el giganten Sverige och han fixade en strålande erbjudande som jag inte kunde säga nej till. Fast det fanns en hake... Jag är tvungen att hämta tvn  i Jönköping ca 15 mil från där jag bor och hur löser man problemet? Jo man ringer sin närmaste vän som jobbar med att planera transporter runt om i Sverige och Norge.

På torsdag morgon åker min kompis Peter till giganten och köper tvn, efter det så får han lasta den i en minibuss eller vad man nu ska kalla den. Det är en caddy i vilket fall och sedan får han köra den till sitt jobb, där den kommer att lastas om till en lastbil, som har vägarna förbi där jag bor. På torsdag kväll så  möter jag upp lastbilen och lastar över tvn till en annan minibuss och kör hem tvn till vårt hem! Som sagt, rätt omständigt men priset är så bra att jag är tvungen att slå till, speciellt när min nuvarande tv gick sönder här om dagen. Tur att man har nära vänner och kompisar som ställer upp i ur och skur, vad det än gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0